Degradatiespook definitief verjaagd door De Gazelle 1.

Voor zover er nog enige twijfel was heeft De Gazelle vandaag definitief afstand genomen van de degradatieplaatsen in 4F. Vanmiddag was De Gazelle heer en meester in het duel tegen ZVV ’56 uit Apeldoorn. Op een stroperig en warm veld werd er met 5-0 gewonnen.

In de 11e minuut was het Yordi Floors die uit een vrije trap de 1-0 liet aantekenen. Ook na de 1-0 bleef De Gazelle de lakens uitdelen en was het wachten op het volgende doelpunt. Deze werd gemaakt door wie anders dan Niels Rijnders, die maar weer eens als diepste spits werd opgesteld.

Tot aan de rust gebeurde er bar weinig omdat De Gazelle wat kansen bleef missen en ZVV’56 niet verder kwam dan hard werken.

Toen al vrij vroeg in de 2e helft, in de 52e minuut, werd de 3-0 gemaakt door Niels en was de wedstrijd gespeeld. Kort hierna werd er een strafschop gegeven door de prima leidende scheidsrechter en de eer gegund aan doelman Wouter die te nemen. Deze stuurde de doelman van ZVV’56 het bos in, net als de bal. Via een keiharde knal op de lat verdween deze over de ballenvanger en tot op heden is de bal nog niet teruggevonden.

In de 72e minuut kreeg Bobby het op zijn heupen en wist de 4-0 op het scorebord te tillen. Het slotakkoord was voor Niels, die zo een onvervalste hattrick achter zijn naam kreeg en er voor zorgde dat ZVV’56 met een 5-0 nederlaag huiswaarts kon keren.