Verdienstelijk gelijkspel De Gazelle 1.

De Gazelle 1 heeft gisteren in Wenum Wiesel (nabij Apeldoorn) met 1-1 gelijk gespeeld tegen WWNA.

In tegenstelling met de voorbereiding begon De Gazelle aan de wedstrijd met een zo sterk mogelijk elftal. Trainer Joost heeft nog 2 weken om de laatste puzzelstukjes op hun plaats te leggen, maar het raamwerk begint langzaam maar zeker zichtbaar te worden.

Vanaf het begin van de wedstrijd ontspon zich een spannende partij waarbij De Gazelle gelijkwaardig was aan de kersverse 3e klasser.

Het eerste wapenfeit kwam van De Gazelle met een schot op de paal. Toch was het WWNA dat in de 1e helft op voorsprong wist je komen. Een van richting veranderd schot verraste doelman Wout in de korte hoek en stond het 1-0 voor de thuisploeg.

De Gazelle herpakte zich en met een aantal fraaie staaltjes voetbal namen de Rood Zwarten het heft in handen. Dat resulteerde na 39 speelminuten in een strafschop nadat één van de spelers werd gevloerd in de 16 meter. Sven Kelder wist hier wel raad mee en schoot onberispelijk de 1-1 tegen de touwen.

Na de rust veranderde er niet veel aan het spelbeeld en was de wedstrijd geheel in evenwicht. Dit veranderde nadat een speler van De Gazelle zijn 2e gele kaart kreeg en de mannen van Joost met 10 verder moesten.

Vanaf dat moment nam WWNA het heft in handen en volgde er een ware belegering van het Gazelle doel. Aan de andere kant liet Bobby, die vandaag zijn verjaardag viert, zien dat hij het voetballen nog niet is verleerd. Met een knappe actie speelde hij zich vrij en was het aan de doelman van WWNA te danken dat hij niet scoorde. Met een katachtige redding wist deze de 1-2 te voorkomen.

In de mannelijk pot liep een jonge scheidsrechter, T.F.J. Scholten, die zich uitstekend staande hield en een prima wedstrijd floot.